Jönköpings kommun

Skolmat och café

God mat med hög kvalitet är en viktig trivselfaktor på en skola. Vår engagerade personal arbetar intensivt för att Bäckadalsgymnasiets två tillagningskök skall leverera högsta möjliga kvalitet till våra elever.

Vi arbetar aktivt med klimatpåverkan och gör vårt bästa för att anpassa matsedeln utifrån livsmedelsverkets riktlinjer.

• Minst 25 % av våra inköp av livsmedel är ekologiska.
  • Minst två maträtter att välja på dagligen
  • Salladsbord med sex och tio komponenter varje dag

Vi jobbar även med elevinflytande genom matråd. Där kan eleverna träffar personalen för skolmåltiden och ställa frågor och uttrycka sina åsikter och önskemål. Ta chansen att påverka din dagliga skolmåltid!

För dig som vill se gällande matsedel för respektive kök i din mobiltelefon finns en särskild skolmatsapp. Ladda ner appen Skolmaten och sök upp Bäckadalsgymnasiet eller TTC.

Restaurangen på Åsenvägen har öppet klockan 11.00-13.00 varje skoldag.
Kafét har öppet måndag till fredag 08.00 till 11.00 och 13.30 till 15.00.

Matsedel Bäckadal-Energikällan Länk till annan webbplats.

Restaurangen på TTC har öppet klockan 11.00 och 12.30 varje skoldag.
Kafét har öppet måndag-tisdag och torsdag 08.00-12.30 och 13.30-14.30. På onsdagar och fredagar stänger kafét 14.00.

Matsedel Bäckadal-TTC Länk till annan webbplats.

Tf. kökschef Charlotta Berterö
Telefon 036 - 10 69 01